“ေဟ့....ေက်ာက္က်င့္ပါ”
“ေဟ့..ရွာဂ်န္ေက်ာက္” ဤအမည္ နာမကို ၾကားလိုက္ ရ၍ စိနတုိင္းဖြား မ်ိဳးႏြယ္မ်ား ထင္လွ်င္ ပါစင္ေအာင္ လြဲပါလိမ့္မည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ အခ်င္းခ်င္း ႏႈတ္ဆက္ ပဋိ သႏၶာရ ျပဳမႈ မ်ားသာ ျဖစ္ပါသည္။ ဘာေၾကာင့္ ဤအမည္ မ်ားျဖင့္ ျပက္ရယ္ျပဳ ေခၚေ၀ၚၾကသနည္းဟု ေမးလာခဲ့လွ်င္ ရြံ႕ရွားလြယ္ေသာ ကိုယ္ႏႈတ္ႏွလံုးသံုးပါးလံုး အမူအရာ တို႔ကို ၾကည့္ကာ တင္စား ေခၚေ၀ၚ ၾကျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ တစ္ဖန္ အမွန္တကယ္ ထိတ္လန္႔ ေၾကာက္ရြံ႕မႈကို သိ၍ ေခၚေ၀ၚသည္ ဆိုလွ်င္ တင္စားသည့္ ရုဠီသညာ မဟုတ္၊ တကယ္အနက္မည္ အန္၀တၱ သညာသာ ျဖစ္ရေပမည္။ ထိုအမည္ ရလြယ္မႈကို သူတစ္ပါး ကိုထား မိမိ ကိုယ္တုိင္ ေကာက္ေၾကာင္း ေဖြမိရာ လူမွန္းသိစ စကားပီ နားၾကားတြင္ ရင္းႏွီးရေသာ အေၾကာင္းအရာ မ်ားသည္ ထိတ္လန္႔ဖြယ္ သရဲ၊ တေစၧ၊ စုန္း၊ ဒ႑ာရီမ်ား၊ ေမွာင္မည္းမည္း ညဥ့္ရိပ္မ်ား၊ ေခ်ာက္ခ်ားဖြယ္ ဆိုးခိုး တုိက္ခိုက္မႈ မ်ားသည္ တဖ်တ္ဖ်တ္ ရုပ္ရွင္ အျမန္ျပ ကြက္မ်ားလို႔ ေပၚလာၾကသည္။
“ငါက ပဲပံုေတြ အျပည့္နဲ႔ လွည္းေမာင္းလာတာ၊ စစ္တြင္းက ေလယာဥ္ ပ်က္ကုန္းလည္းေရာက္ေရာ ဆူးလံုးႀကီး လွိမ့္လာလိုက္တာ ႏြားေတြလည္း ထိန္းမရ၊ လွည္းလည္း ေမွာက္ေတာ့တာပဲ။ ကံေကာင္းလို႔ မေသ”။
ညဥ့္ဦးယံ စကား၀ိုင္းတြင္ အေဖတို႔ ဖလွယ္ ေနၾကေသာ အေတြ႔အႀကံဳမ်ားသည္ ၾကက္သီး တျဖန္းျဖန္းႏွင့္ နားထဲသို႔ တုိး၀င္ ကုန္ၾကသည္။ ထိုညမ်ိဳးတြင္ ဘယ္ေလာက္ပင္ ေခြၽးေတြ ျပန္ေနပါေစ၊ ေခါင္းၿမီးျခဳံ မဖြင့္ရဲေတာ့။ ခုေခတ္လို တီဗီြ၊ ဗီဒီယိုေတြကလည္း မေပၚေသးေတာ့ ေၾကာက္ရြံ႕မႈ ကုိ ေဖ်ာက္စရာ အာ႐ုံမရွိ။
ေန႔ခင္းက်ေတာ့ေရာ၊ “ေအာင္ေရ ႀကီး ပိုးထိလို႔တဲ့ ေဟ့၊ အပ မွီလာတာ အိမ္လည္း ေရာက္ကေရာ ဆုံးတာပဲတဲ့” ဆိုသည့္ သတင္းတို႔ကလည္း တစ္မ်ဳိးၿပီး တစ္မ်ဳိး မ႐ိုးရေလ။ ထိုသို႔ အေၾကာက္တရားႏွင့္ ဖြားေျမာက္ခဲ့ရာ ေက်ာင္းေနေသာ အခါမွာေကာ ဆရာေတာ္ကို ေၾကာက္လိုက္ရတာ မလႈပ္ပင္ မလႈပ္ရဲ။ ဆရာေတာ္က ဘုန္းတန္ခိုးႀကီးျပန္၊ စာကလည္းတတ္၊ ေဆြႀကီးမ်ဳိးႀကီးမွ ရဟန္း ျပဳခဲ့လို႔ထင့္ ေဒါသလြယ္သည္မွာ ရြာသူႀကီးမွ အစ ကိုရင္ ေက်ာင္းသားအဆုံး အားလုံး ဖိန္႔ ဖိန႔္တုန္ပင္။
စာမရလွ်င္ နကန္စာ ေကြၽးသည္။ ရန္ျဖစ္လွ်င္ နကန္စာ ေကြၽးသည္။ ေဆာ့လွ်င္၊ ကဲလွ်င္ နကန္စာ ေကြၽးသည္။ ၀ါးအဖ်ားကိုသပ္ထားေသာ ထိုနကန္သည္ အ႐ွဳိးရာတို႔ကို ၿပိဳင္းၿပိဳင္းထ ေစသကဲ့သို႔ တစ္လုံးကြဲလွ်င္လည္း ေက်ာင္းေတာင္ဘက္ ၀ါး႐ုံႀကီးက အစားရလြယ္သည့္ အရာေလ။
နကန္က အမ်ားဆိုင္ ျဖစ္ေသာ္ျငား တစ္ရံတစ္ခါ ဆရာေတာ္ လက္နားရွိေသာ အရာ၀တၳဳမ်ားသည္လည္း အထူးျပဳ နကန္ျဖစ္သြားရသည္။ မွတ္မိေသးေတာ့၊ ေယာင္၍ပင္ ကိုယ့္ေခါင္းကို စမ္းမိခ့ဲ၊ ဆရာေတာ္အား ဆြမ္းကပ္စဥ္ ႏွစ္ေတာင္ထြာ အတြင္း ၀င္၍ကပ္မွ အကပ္ ေျမာက္ေၾကာင္း သင္ၾကားဖူးဖုိ႔ ေ၀း၊ ၾကားပင္ မၾကားဖူးတဲ့ အရြယ္၊ ထို႔ေၾကာင့္ ေဘာဇဥ္စားဖြယ္ တစ္ခုကို ႏွစ္ေတာင္ထြာ အျပင္မွ ကပ္မိရာ “ခြပ္”ခနဲ ႏွီးေဒါင္းလန္းႏွင့္ ေခါင္းကို ကပ္ပိခံ လိုက္ရေတာ့သည္။
ေဒါင္းလန္းလည္း တစ္စစီ၊ ေခါင္းလည္း မူးေ၀လ်က္၊ ထိုအခ်ိန္မွ စ၍ ဆရာေတာ္ ေခၚလွ်င္ပင္ ေၾကာက္တထိတ္ထိတ္ စိုးတလန္႔လန္႔ ရွိေတာ့သည္။ ႐ိုက္ေသာေၾကာင့္ ေၾကာက္၊ ေၾကာက္ေသာေၾကာင့္ ေယာင္မွား၊ ေယာင္မွားေသာေၾကာင့္ ႐ိုက္၊ ဤသို႔ျဖင့္ အေၾကာက္ သံသရာ လည္ေတာ့သည္။ သည္အထဲ ၿမိဳ႕မွာေနေသာ ခန္းေန ဦးပဥၥင္း ေႏြရာသီျပန္လာ ၿပီဆိုလွ်င္ ေၾကာက္အား ပိုရျပန္သည္။ ဆြမ္းခံရာလည္း ေခါက္၊ ေရဆြဲရာလည္း ႐ိုက္၊ ေ၀ယ်ာ ၀စၥတိုင္းသည္ အေငါက္၊ အေခါက္တို႔ျဖင့္ မကင္း၊ ဘာေၾကာင့္ ႐ိုက္မွန္း မသိ၊ ေၾကာက္ၿပီးရင္း ေၾကာက္ရတာကို သိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ထင့္။ ထိုဦးပဥၥင္း ဦးစေႏၵာဘာသ လူထြက္ သြားသည္ၾကားေသာ အခါ ေပ်ာ္လိုက္ ရသည္ ျဖစ္ျခင္း။
ေနာင္ေလာကနီတိေတြ ဘာေတြ သင္ရေတာ့ ဆရာသမားဆိုတာ အိုးထိန္းသည္ႏွင့္ တူသည္။ အိုးကို ေကာင္းေစလိုလို႔ ႐ိုက္ခတ္သကဲ့သို႔ ေတာ္ေစ၊ တတ္ေစ လို၍ ႐ိုက္ျခင္းဟု သင္ယူခဲ့ရ သည္။ စဥ္းစားၾကည့္ေတာ့ ပညာႏွင့္ အေၾကာက္တရား ဆတူမ်ား ရခဲ့ေလ သလား။
သည္လိုႏွင့္ ဘ၀ထဲ ေရာက္သည့္ အခါမွာေတာ့ ပညာေတြက ေက်ာင္းမွာ သာက်န္ခဲ့ၿပီး အေၾကာက္တရားေတြ ကသာ တိုးပြားပါလာခဲ့ေလရာ အရာရာကို တြန္႔ဆုတ္ ေနမိေတာ့သည္။ ဟိုဟာ လုပ္ရင္ အျပစ္ရွိမလား၊ သည္ဟာေျပာရင္ အျပစ္ရမလား စသည့္ အေလ့တို႔သည္ မက်င့္ဘဲ ပြားလာေတာ့သည္။ အယုတ္ဆုံး ရည္းစား စကား ေျပာရာမွာပင္ ရဲေဆး မတင္ဘဲ မေျပာ၀့ံ၊ သည္အထဲ ၀ါသနာပါလို႔ စာေလး ေပေလးဖတ္ျပန္ ေတာ့လည္း လက္လွမ္း မီတာက စုန္း၊ တေစၦ၊ ကေ၀ ၀တၳဳမ်ား၊ ကေ၀သခ်ဳႋင္း ဆိုသည့္ စာအုပ္ထဲမွ ဇာတ္၀င္ခန္းမ်ား ဆိုလွ်င္ အခုထိပင္ ေၾကာက္လို႔ ေကာင္းတုန္း၊ အေၾကာက္တရားကို နည္းႏိုင္၊ ေလ်ာ့ႏိုင္၊ ပယ္ႏုိင္၊ ရွားႏိုင္မလား ေအာက္ေမ့ပါသည္၊
အေၾကာက္ဆင့္ ေလာင္းသည့္ အရာေတြကသာ ၀န္းက်င္မွာ ျပည့္ႏွက္လို႔၊ မေၾကာက္မရြ႕ံ လြတ္လပ္စြာ ကိုယ့္စိတ္ ကိုယ့္ကိုယ္ လုပ္ကိုင္ဖို႔ မဆိုထားႏွင့္ လြတ္လပ္စြာ ေျပာဆိုရမည္ကိုပင္ “ထရံၾကား နားရွိသည္” ဆိုသည့္ စကားေဟာင္းမ်ားေၾကာင့္ ႏႈတ္ဆြံ႔ခဲ့သည္။ ေတြးမည္ေခၚ မည္ၾကံစည္ေတာ့လည္း ငါ့အၾကံကို တစ္စုံ တစ္ဦးမ်ား သိသြားေလမလား ဆိုၿပီး ရဲရဲ မေတြးတတ္၊ ၾကဳံသမွ် အေရး တို႔ကို အပ္သလား၊ ရာသလား မစဥ္းစား၊ ေၾကာက္ဖို႔သာ အသင့္ ျပင္ေနေတာ့သည္။ ၾကာေတာ့ ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္းသည္ အက်င့္ ပါေနခဲ့ၿပီ။
ထို႔ျပင္ အျခားသူေတြ အဖမ္းအဆီး ခံတာ ၾကဳံလွ်င္လည္း ငါ့ကိုလည္း ဖမ္းဆီးမွာလား၊ အျခားသူေတြ မက်န္းမမာ ျဖစ္ကုန္ၿပီ ငါ့မွာေရာ စသည္ျဖင့္ အေၾကာင္းကို မရွာဘဲ အမ်ဳိးမ်ဳိးၾကံ ေၾကာက္မိေတာ့သည္။ သည္အမူ အက်င့္ေတြေၾကာင့္ အထက္ပါ အမည္သညာ ရွိခဲ့ ရျခင္းပင္။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ ၀န္းက်င္တြင္ ေၾကာက္ရြ႕ံျခင္းကို ျဖစ္ေပၚေစတတ္ ေသာ အေၾကာင္းမ်ားစြာရွိရာ အာ႐ုံ ေျခာက္ပါး အျပည့္ဟုပင္ ဆိုလိုက္ခ်င္ပါသည္။ ၾကာေတာ့ အေၾကာက္တရား၌ ေပ်ာ္ပိုက္ ေနသူမ်ားဟု မ်ဳိးျခားေျမျခား သူအမ်ားတို႔ ကဲ့ရဲ႕သၿဂႋဳဟ္ဖြယ္ ျဖစ္ေနေတာ့သည္။
တကယ္ စဥ္းစားၾကည့္ေသာ အခါ ကြၽန္ေတာ္တို႔သည္ “ေၾကာက္ တတ္လွ်င္ ၀န္ကင္း”ဆိုသည့္ စကားပုံ ကိုသာ နားစြဲေနၿပီ၊ “ေၾကာက္ရင္လြဲ ရဲ မင္းျဖစ္”ဆိုသည့္ စကားကိုေတာ့ ေမ့ေပ်ာက္ ေနၾကသည္။ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္းသည္ ဘ၀ အတြက္ အလြန္ အႏၲရာယ္ ႀကီးလွေပသည္။ ေၾကာက္ရြံ႕မႈ အားႀကီးလွ်င္ ယုံၾကည္မႈ ေပ်ာက္ဆုံးတတ္သည္။ ယံုၾကည္မႈ ေပ်ာက္ဆုံးလွ်င္ သိမ္ငယ္စိတ္ ၀င္လာသည္ကို သတိျပဳသင့္သည္။ စာေတြရပါလ်က္ ဆရာကို ရြံ႕၍ စာေတြ ေပ်ာက္ရသည့္ အျဖစ္၊ စာေတြရ ပါလ်က္ ေၾကာက္ေသာေၾကာင့္ ပုစၦာကို မွန္ကန္စြာ မေျဖႏိုင္သည့္ အျဖစ္မ်ား၊ အလုပ္ရွင္မ်ားကို ၀ံ့၀ံ့စားစား ရင္မဆိုင္မႈ၊ ခမ္းနား ထည္၀ါေသာ ေနရာမ်ား၊ ဆိုင္ကနားမ်ားကို ၀င္မဆ့ံျခင္းမ်ားသည္ ကိုယ္တိုင္ ဆုံဖူးၾကသည့္ သာဓက မ်ားပင္။
သတၱဳ ခ်ၾကည့္ေသာ္ ေၾကာက္ရြ႕ံျခင္း၏ အေျခခံသည္ ဗဟုသုတ မရွိျခင္းႏွင့္ စဥ္းစားဆင္ျခင္ဥာဏ္ မရွိျခင္းေၾကာင့္ဟု ေတြ႔ရေပသည္။ ဤႏွစ္ခ်က္ ျဖင့္ ေၾကာက္ရြံ႕စိတ္ ျဖစ္ေပၚတုိင္း ျဖစ္ေပၚတိုင္း ဘာကို ေၾကာက္တာလဲ၊ ဘာေၾကာင့္ ေၾကာက္တာလဲ စသည္ျဖင့္ ႏိႈင္းခ်ိန္စဥ္းစား ဆင္ျခင္ သုံးသပ္ျခင္း ျပဳႏိုင္လွ်င္ ေၾကာက္ရြ႕ံစိတ္တို႔ ဖယ္ရွား ႏိုင္ကာ ရဲ၀ံ့မႈျဖင့္ပင္ အစားထိုး ႏိုင္မည္မွာ ဧကန္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။
နန္းမ အလယ္ ရံေရြမ်ားစြာႏွင့္ စံေနေသာ အေလာင္းမင္းသား သိဒၶတၳသည္ တစ္ကုိယ္တည္း ေတာနက္ထဲ လွည့္လည္ တရားရွာေဖြစဥ္ ေၾကာက္ရြံ႕ ထိတ္လန္႔ဖြယ္ နိမိတ္ အာ႐ုံတို႔ ၾကဳံေသာ္တိုင္း “ဒါဟာ ငါ့ကို ဆုတ္နစ္ေစတဲ့ မာရပဲ”ဟု ဆင္ျခင္ကာ ပယ္ရွားေ၀းလႊင့္ ေစခဲ့ေၾကာင္းတို႔ကို သံယုတ္ ပါဠိေတာ္၌ အထင္အရွား ေတြ႔ႏိုင္ပါသည္။
နည္းတူ ဂရိ အေတြးအေခၚ ပညာရွင္ႀကီး ေဆာ့ကေရးတီးသည္လည္း ေသဒဏ္ စီရင္ခံရအံ့ နီးတြင္ တပည့္မ်ားက ငိုယိုေနၾကရာ သင္တို႔ ေသျခင္းကို ေၾကာက္စရာဟု ဘာေၾကာင့္ ေျပာႏိုင္သလဲ။ သင္တို႔ ခံစားဖူးလို႔လား ဟု ေမးခဲ့သည္။ တပည့္မ်ားက မခံစားဖူးေၾကာင္း ေျပာၾကေတာ့ ေသျခင္း ရဲ႕ဟိုဘက္မွာ သင္တို႔ ထင္သလို ဆိုးခ်င္မွ ဆိုးမွာဟု ေျပာကာ ေသျခင္းကို မတုန္မလႈပ္ ရင္ဆိုင္သြားေတာ့သည္။ ဤကိုခ်င့္၍ ေၾကာင္းက်ဳိး စဥ္းစား ဥာဏ္ရွိျခင္းႏွင့္ အေထြေထြ ဗဟုသုတ ႂကြယ္၀ျခင္းသည္ လူတိုင္းေၾကာက္ရြံ႕ေသာ ေသျခင္း တရားကုိပင္ ရဲ၀ံ့စြာ ရင္ဆိုင္စြမ္း ရွိသည္ မဟုတ္ပါလား။ ထို႔ေၾကာင့္ အေၾကာက္တရားကို အႏိုင္ ယူႏိုင္ေသာ သူတို႔သည္ အရာရာကုိ ေအာင္ႏိုင္သူမ်ားဟု ဆိုလိုက္ခ်င္ပါသည္။ “ရဲရင့္ျခင္းေၾကာင့္ တစ္ႀကိမ္သာ ေသဆုံးရ၍ ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္းကား အႀကိမ္ႀကိမ္ ေသခဲ့ရသည္” ဆိုေသာ စကားမွာ ထိုသုိ႔ေသာ အာဇာနည္တို႔ က်ဴးရင့္ခဲ့ေသာ ဥဒါန္း ပင္။
ထိုသို႔ေသာ ဥဒါန္းမ်ဳိးကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ အစ္မ တစ္ဦးလည္း က်ဴးရင့္ခဲ့ ဖူးပါသည္။ အသက္ေဘးႏွင့္ လက္တစ္ကမ္းအကြာ၊ ေသမင္းက တစ္၊ ႏွစ္၊ သုံး တိုင္မင္ ေခၚေနခ်ိန္၊ အေဖာ္ အားလုံးတို႔ တြန္႔ဆုတ္ ေသြးပ်က္ သည့္ကာလ၊ ထိုကာလတြင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အစ္မကား ေသျခင္းကို တည္ၿငိမ္ ေအးေဆးစြာ ရင္ဆိုင္ ျဖတ္သန္း သြားခဲ့သည္။ ထိုအစ္မ ေျပာခဲ့ေသာ စကားမွာ “လူတိုင္း ေၾကာက္ရြံ႕တတ္ၾကသူခ်ည္း ပါပဲ၊ ဒါေပမယ့္ အမ်ားအတြက္ လုပ္သင့္တာကိုေတာ့ ေၾကာက္လ်က္ႏွင့္ လုပ္ၾကရမွာပဲ”ဟု ျဖစ္ပါသည္။
ေနာက္တစ္ခါ စာေရးဆရာမႀကီး ေဒၚခင္မ်ဳိးခ်စ္ သူ႔မိတ္ေဆြ အားေပးစာမွ စကားေလး တစ္ပိုဒ္ကလည္း “ေၾကာက္စရာရွိ ေၾကာက္၊ ငိုစရာရွိ ငို၊ ပူစရာရွိ ပူပင္၊ လုပ္စရာရွိတာ လုပ္”ဟူ၍ ျဖစ္ပါသည္။ ဤအေၾကာင္းမ်ားကို စဥ္းစား ဆင္ျခင္ရင္း သူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင့္ ေတြ႔ ေသာအခါ ကြၽန္ေတာ္တို႔ နာမည္မ်ားကို ေျပာင္းဖို႔ ႀကိဳးစားရပါမည္။ နာမည္ေပး ကင္ပြန္းတပ္ မဂၤလာ အသစ္ ျပဳၾကပါ မည္။ ထိုအခါ အေမရိကန္ သမၼႀကီး သီအို ႐ုစဗဲ့၏ ဤစကားေလးကို ေမတၱာ လက္ေဆာင္ ေပးရပါမည္။
“ကြၽႏု္ပ္တို႔မွာ ေၾကာက္စရာ ဆိုလို႔ ေၾကာက္စိတ္ တစ္ခုတည္းသာ ရွိသည္” တဲ့။
“ေဟ့..ရွာဂ်န္ေက်ာက္” ဤအမည္ နာမကို ၾကားလိုက္ ရ၍ စိနတုိင္းဖြား မ်ိဳးႏြယ္မ်ား ထင္လွ်င္ ပါစင္ေအာင္ လြဲပါလိမ့္မည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ အခ်င္းခ်င္း ႏႈတ္ဆက္ ပဋိ သႏၶာရ ျပဳမႈ မ်ားသာ ျဖစ္ပါသည္။ ဘာေၾကာင့္ ဤအမည္ မ်ားျဖင့္ ျပက္ရယ္ျပဳ ေခၚေ၀ၚၾကသနည္းဟု ေမးလာခဲ့လွ်င္ ရြံ႕ရွားလြယ္ေသာ ကိုယ္ႏႈတ္ႏွလံုးသံုးပါးလံုး အမူအရာ တို႔ကို ၾကည့္ကာ တင္စား ေခၚေ၀ၚ ၾကျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ တစ္ဖန္ အမွန္တကယ္ ထိတ္လန္႔ ေၾကာက္ရြံ႕မႈကို သိ၍ ေခၚေ၀ၚသည္ ဆိုလွ်င္ တင္စားသည့္ ရုဠီသညာ မဟုတ္၊ တကယ္အနက္မည္ အန္၀တၱ သညာသာ ျဖစ္ရေပမည္။ ထိုအမည္ ရလြယ္မႈကို သူတစ္ပါး ကိုထား မိမိ ကိုယ္တုိင္ ေကာက္ေၾကာင္း ေဖြမိရာ လူမွန္းသိစ စကားပီ နားၾကားတြင္ ရင္းႏွီးရေသာ အေၾကာင္းအရာ မ်ားသည္ ထိတ္လန္႔ဖြယ္ သရဲ၊ တေစၧ၊ စုန္း၊ ဒ႑ာရီမ်ား၊ ေမွာင္မည္းမည္း ညဥ့္ရိပ္မ်ား၊ ေခ်ာက္ခ်ားဖြယ္ ဆိုးခိုး တုိက္ခိုက္မႈ မ်ားသည္ တဖ်တ္ဖ်တ္ ရုပ္ရွင္ အျမန္ျပ ကြက္မ်ားလို႔ ေပၚလာၾကသည္။
“ငါက ပဲပံုေတြ အျပည့္နဲ႔ လွည္းေမာင္းလာတာ၊ စစ္တြင္းက ေလယာဥ္ ပ်က္ကုန္းလည္းေရာက္ေရာ ဆူးလံုးႀကီး လွိမ့္လာလိုက္တာ ႏြားေတြလည္း ထိန္းမရ၊ လွည္းလည္း ေမွာက္ေတာ့တာပဲ။ ကံေကာင္းလို႔ မေသ”။
ညဥ့္ဦးယံ စကား၀ိုင္းတြင္ အေဖတို႔ ဖလွယ္ ေနၾကေသာ အေတြ႔အႀကံဳမ်ားသည္ ၾကက္သီး တျဖန္းျဖန္းႏွင့္ နားထဲသို႔ တုိး၀င္ ကုန္ၾကသည္။ ထိုညမ်ိဳးတြင္ ဘယ္ေလာက္ပင္ ေခြၽးေတြ ျပန္ေနပါေစ၊ ေခါင္းၿမီးျခဳံ မဖြင့္ရဲေတာ့။ ခုေခတ္လို တီဗီြ၊ ဗီဒီယိုေတြကလည္း မေပၚေသးေတာ့ ေၾကာက္ရြံ႕မႈ ကုိ ေဖ်ာက္စရာ အာ႐ုံမရွိ။
ေန႔ခင္းက်ေတာ့ေရာ၊ “ေအာင္ေရ ႀကီး ပိုးထိလို႔တဲ့ ေဟ့၊ အပ မွီလာတာ အိမ္လည္း ေရာက္ကေရာ ဆုံးတာပဲတဲ့” ဆိုသည့္ သတင္းတို႔ကလည္း တစ္မ်ဳိးၿပီး တစ္မ်ဳိး မ႐ိုးရေလ။ ထိုသို႔ အေၾကာက္တရားႏွင့္ ဖြားေျမာက္ခဲ့ရာ ေက်ာင္းေနေသာ အခါမွာေကာ ဆရာေတာ္ကို ေၾကာက္လိုက္ရတာ မလႈပ္ပင္ မလႈပ္ရဲ။ ဆရာေတာ္က ဘုန္းတန္ခိုးႀကီးျပန္၊ စာကလည္းတတ္၊ ေဆြႀကီးမ်ဳိးႀကီးမွ ရဟန္း ျပဳခဲ့လို႔ထင့္ ေဒါသလြယ္သည္မွာ ရြာသူႀကီးမွ အစ ကိုရင္ ေက်ာင္းသားအဆုံး အားလုံး ဖိန္႔ ဖိန႔္တုန္ပင္။
စာမရလွ်င္ နကန္စာ ေကြၽးသည္။ ရန္ျဖစ္လွ်င္ နကန္စာ ေကြၽးသည္။ ေဆာ့လွ်င္၊ ကဲလွ်င္ နကန္စာ ေကြၽးသည္။ ၀ါးအဖ်ားကိုသပ္ထားေသာ ထိုနကန္သည္ အ႐ွဳိးရာတို႔ကို ၿပိဳင္းၿပိဳင္းထ ေစသကဲ့သို႔ တစ္လုံးကြဲလွ်င္လည္း ေက်ာင္းေတာင္ဘက္ ၀ါး႐ုံႀကီးက အစားရလြယ္သည့္ အရာေလ။
နကန္က အမ်ားဆိုင္ ျဖစ္ေသာ္ျငား တစ္ရံတစ္ခါ ဆရာေတာ္ လက္နားရွိေသာ အရာ၀တၳဳမ်ားသည္လည္း အထူးျပဳ နကန္ျဖစ္သြားရသည္။ မွတ္မိေသးေတာ့၊ ေယာင္၍ပင္ ကိုယ့္ေခါင္းကို စမ္းမိခ့ဲ၊ ဆရာေတာ္အား ဆြမ္းကပ္စဥ္ ႏွစ္ေတာင္ထြာ အတြင္း ၀င္၍ကပ္မွ အကပ္ ေျမာက္ေၾကာင္း သင္ၾကားဖူးဖုိ႔ ေ၀း၊ ၾကားပင္ မၾကားဖူးတဲ့ အရြယ္၊ ထို႔ေၾကာင့္ ေဘာဇဥ္စားဖြယ္ တစ္ခုကို ႏွစ္ေတာင္ထြာ အျပင္မွ ကပ္မိရာ “ခြပ္”ခနဲ ႏွီးေဒါင္းလန္းႏွင့္ ေခါင္းကို ကပ္ပိခံ လိုက္ရေတာ့သည္။
ေဒါင္းလန္းလည္း တစ္စစီ၊ ေခါင္းလည္း မူးေ၀လ်က္၊ ထိုအခ်ိန္မွ စ၍ ဆရာေတာ္ ေခၚလွ်င္ပင္ ေၾကာက္တထိတ္ထိတ္ စိုးတလန္႔လန္႔ ရွိေတာ့သည္။ ႐ိုက္ေသာေၾကာင့္ ေၾကာက္၊ ေၾကာက္ေသာေၾကာင့္ ေယာင္မွား၊ ေယာင္မွားေသာေၾကာင့္ ႐ိုက္၊ ဤသို႔ျဖင့္ အေၾကာက္ သံသရာ လည္ေတာ့သည္။ သည္အထဲ ၿမိဳ႕မွာေနေသာ ခန္းေန ဦးပဥၥင္း ေႏြရာသီျပန္လာ ၿပီဆိုလွ်င္ ေၾကာက္အား ပိုရျပန္သည္။ ဆြမ္းခံရာလည္း ေခါက္၊ ေရဆြဲရာလည္း ႐ိုက္၊ ေ၀ယ်ာ ၀စၥတိုင္းသည္ အေငါက္၊ အေခါက္တို႔ျဖင့္ မကင္း၊ ဘာေၾကာင့္ ႐ိုက္မွန္း မသိ၊ ေၾကာက္ၿပီးရင္း ေၾကာက္ရတာကို သိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ထင့္။ ထိုဦးပဥၥင္း ဦးစေႏၵာဘာသ လူထြက္ သြားသည္ၾကားေသာ အခါ ေပ်ာ္လိုက္ ရသည္ ျဖစ္ျခင္း။
ေနာင္ေလာကနီတိေတြ ဘာေတြ သင္ရေတာ့ ဆရာသမားဆိုတာ အိုးထိန္းသည္ႏွင့္ တူသည္။ အိုးကို ေကာင္းေစလိုလို႔ ႐ိုက္ခတ္သကဲ့သို႔ ေတာ္ေစ၊ တတ္ေစ လို၍ ႐ိုက္ျခင္းဟု သင္ယူခဲ့ရ သည္။ စဥ္းစားၾကည့္ေတာ့ ပညာႏွင့္ အေၾကာက္တရား ဆတူမ်ား ရခဲ့ေလ သလား။
သည္လိုႏွင့္ ဘ၀ထဲ ေရာက္သည့္ အခါမွာေတာ့ ပညာေတြက ေက်ာင္းမွာ သာက်န္ခဲ့ၿပီး အေၾကာက္တရားေတြ ကသာ တိုးပြားပါလာခဲ့ေလရာ အရာရာကို တြန္႔ဆုတ္ ေနမိေတာ့သည္။ ဟိုဟာ လုပ္ရင္ အျပစ္ရွိမလား၊ သည္ဟာေျပာရင္ အျပစ္ရမလား စသည့္ အေလ့တို႔သည္ မက်င့္ဘဲ ပြားလာေတာ့သည္။ အယုတ္ဆုံး ရည္းစား စကား ေျပာရာမွာပင္ ရဲေဆး မတင္ဘဲ မေျပာ၀့ံ၊ သည္အထဲ ၀ါသနာပါလို႔ စာေလး ေပေလးဖတ္ျပန္ ေတာ့လည္း လက္လွမ္း မီတာက စုန္း၊ တေစၦ၊ ကေ၀ ၀တၳဳမ်ား၊ ကေ၀သခ်ဳႋင္း ဆိုသည့္ စာအုပ္ထဲမွ ဇာတ္၀င္ခန္းမ်ား ဆိုလွ်င္ အခုထိပင္ ေၾကာက္လို႔ ေကာင္းတုန္း၊ အေၾကာက္တရားကို နည္းႏိုင္၊ ေလ်ာ့ႏိုင္၊ ပယ္ႏုိင္၊ ရွားႏိုင္မလား ေအာက္ေမ့ပါသည္၊
အေၾကာက္ဆင့္ ေလာင္းသည့္ အရာေတြကသာ ၀န္းက်င္မွာ ျပည့္ႏွက္လို႔၊ မေၾကာက္မရြ႕ံ လြတ္လပ္စြာ ကိုယ့္စိတ္ ကိုယ့္ကိုယ္ လုပ္ကိုင္ဖို႔ မဆိုထားႏွင့္ လြတ္လပ္စြာ ေျပာဆိုရမည္ကိုပင္ “ထရံၾကား နားရွိသည္” ဆိုသည့္ စကားေဟာင္းမ်ားေၾကာင့္ ႏႈတ္ဆြံ႔ခဲ့သည္။ ေတြးမည္ေခၚ မည္ၾကံစည္ေတာ့လည္း ငါ့အၾကံကို တစ္စုံ တစ္ဦးမ်ား သိသြားေလမလား ဆိုၿပီး ရဲရဲ မေတြးတတ္၊ ၾကဳံသမွ် အေရး တို႔ကို အပ္သလား၊ ရာသလား မစဥ္းစား၊ ေၾကာက္ဖို႔သာ အသင့္ ျပင္ေနေတာ့သည္။ ၾကာေတာ့ ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္းသည္ အက်င့္ ပါေနခဲ့ၿပီ။
ထို႔ျပင္ အျခားသူေတြ အဖမ္းအဆီး ခံတာ ၾကဳံလွ်င္လည္း ငါ့ကိုလည္း ဖမ္းဆီးမွာလား၊ အျခားသူေတြ မက်န္းမမာ ျဖစ္ကုန္ၿပီ ငါ့မွာေရာ စသည္ျဖင့္ အေၾကာင္းကို မရွာဘဲ အမ်ဳိးမ်ဳိးၾကံ ေၾကာက္မိေတာ့သည္။ သည္အမူ အက်င့္ေတြေၾကာင့္ အထက္ပါ အမည္သညာ ရွိခဲ့ ရျခင္းပင္။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ ၀န္းက်င္တြင္ ေၾကာက္ရြ႕ံျခင္းကို ျဖစ္ေပၚေစတတ္ ေသာ အေၾကာင္းမ်ားစြာရွိရာ အာ႐ုံ ေျခာက္ပါး အျပည့္ဟုပင္ ဆိုလိုက္ခ်င္ပါသည္။ ၾကာေတာ့ အေၾကာက္တရား၌ ေပ်ာ္ပိုက္ ေနသူမ်ားဟု မ်ဳိးျခားေျမျခား သူအမ်ားတို႔ ကဲ့ရဲ႕သၿဂႋဳဟ္ဖြယ္ ျဖစ္ေနေတာ့သည္။
တကယ္ စဥ္းစားၾကည့္ေသာ အခါ ကြၽန္ေတာ္တို႔သည္ “ေၾကာက္ တတ္လွ်င္ ၀န္ကင္း”ဆိုသည့္ စကားပုံ ကိုသာ နားစြဲေနၿပီ၊ “ေၾကာက္ရင္လြဲ ရဲ မင္းျဖစ္”ဆိုသည့္ စကားကိုေတာ့ ေမ့ေပ်ာက္ ေနၾကသည္။ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္းသည္ ဘ၀ အတြက္ အလြန္ အႏၲရာယ္ ႀကီးလွေပသည္။ ေၾကာက္ရြံ႕မႈ အားႀကီးလွ်င္ ယုံၾကည္မႈ ေပ်ာက္ဆုံးတတ္သည္။ ယံုၾကည္မႈ ေပ်ာက္ဆုံးလွ်င္ သိမ္ငယ္စိတ္ ၀င္လာသည္ကို သတိျပဳသင့္သည္။ စာေတြရပါလ်က္ ဆရာကို ရြံ႕၍ စာေတြ ေပ်ာက္ရသည့္ အျဖစ္၊ စာေတြရ ပါလ်က္ ေၾကာက္ေသာေၾကာင့္ ပုစၦာကို မွန္ကန္စြာ မေျဖႏိုင္သည့္ အျဖစ္မ်ား၊ အလုပ္ရွင္မ်ားကို ၀ံ့၀ံ့စားစား ရင္မဆိုင္မႈ၊ ခမ္းနား ထည္၀ါေသာ ေနရာမ်ား၊ ဆိုင္ကနားမ်ားကို ၀င္မဆ့ံျခင္းမ်ားသည္ ကိုယ္တိုင္ ဆုံဖူးၾကသည့္ သာဓက မ်ားပင္။
သတၱဳ ခ်ၾကည့္ေသာ္ ေၾကာက္ရြ႕ံျခင္း၏ အေျခခံသည္ ဗဟုသုတ မရွိျခင္းႏွင့္ စဥ္းစားဆင္ျခင္ဥာဏ္ မရွိျခင္းေၾကာင့္ဟု ေတြ႔ရေပသည္။ ဤႏွစ္ခ်က္ ျဖင့္ ေၾကာက္ရြံ႕စိတ္ ျဖစ္ေပၚတုိင္း ျဖစ္ေပၚတိုင္း ဘာကို ေၾကာက္တာလဲ၊ ဘာေၾကာင့္ ေၾကာက္တာလဲ စသည္ျဖင့္ ႏိႈင္းခ်ိန္စဥ္းစား ဆင္ျခင္ သုံးသပ္ျခင္း ျပဳႏိုင္လွ်င္ ေၾကာက္ရြ႕ံစိတ္တို႔ ဖယ္ရွား ႏိုင္ကာ ရဲ၀ံ့မႈျဖင့္ပင္ အစားထိုး ႏိုင္မည္မွာ ဧကန္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။
နန္းမ အလယ္ ရံေရြမ်ားစြာႏွင့္ စံေနေသာ အေလာင္းမင္းသား သိဒၶတၳသည္ တစ္ကုိယ္တည္း ေတာနက္ထဲ လွည့္လည္ တရားရွာေဖြစဥ္ ေၾကာက္ရြံ႕ ထိတ္လန္႔ဖြယ္ နိမိတ္ အာ႐ုံတို႔ ၾကဳံေသာ္တိုင္း “ဒါဟာ ငါ့ကို ဆုတ္နစ္ေစတဲ့ မာရပဲ”ဟု ဆင္ျခင္ကာ ပယ္ရွားေ၀းလႊင့္ ေစခဲ့ေၾကာင္းတို႔ကို သံယုတ္ ပါဠိေတာ္၌ အထင္အရွား ေတြ႔ႏိုင္ပါသည္။
နည္းတူ ဂရိ အေတြးအေခၚ ပညာရွင္ႀကီး ေဆာ့ကေရးတီးသည္လည္း ေသဒဏ္ စီရင္ခံရအံ့ နီးတြင္ တပည့္မ်ားက ငိုယိုေနၾကရာ သင္တို႔ ေသျခင္းကို ေၾကာက္စရာဟု ဘာေၾကာင့္ ေျပာႏိုင္သလဲ။ သင္တို႔ ခံစားဖူးလို႔လား ဟု ေမးခဲ့သည္။ တပည့္မ်ားက မခံစားဖူးေၾကာင္း ေျပာၾကေတာ့ ေသျခင္း ရဲ႕ဟိုဘက္မွာ သင္တို႔ ထင္သလို ဆိုးခ်င္မွ ဆိုးမွာဟု ေျပာကာ ေသျခင္းကို မတုန္မလႈပ္ ရင္ဆိုင္သြားေတာ့သည္။ ဤကိုခ်င့္၍ ေၾကာင္းက်ဳိး စဥ္းစား ဥာဏ္ရွိျခင္းႏွင့္ အေထြေထြ ဗဟုသုတ ႂကြယ္၀ျခင္းသည္ လူတိုင္းေၾကာက္ရြံ႕ေသာ ေသျခင္း တရားကုိပင္ ရဲ၀ံ့စြာ ရင္ဆိုင္စြမ္း ရွိသည္ မဟုတ္ပါလား။ ထို႔ေၾကာင့္ အေၾကာက္တရားကို အႏိုင္ ယူႏိုင္ေသာ သူတို႔သည္ အရာရာကုိ ေအာင္ႏိုင္သူမ်ားဟု ဆိုလိုက္ခ်င္ပါသည္။ “ရဲရင့္ျခင္းေၾကာင့္ တစ္ႀကိမ္သာ ေသဆုံးရ၍ ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္းကား အႀကိမ္ႀကိမ္ ေသခဲ့ရသည္” ဆိုေသာ စကားမွာ ထိုသုိ႔ေသာ အာဇာနည္တို႔ က်ဴးရင့္ခဲ့ေသာ ဥဒါန္း ပင္။
ထိုသို႔ေသာ ဥဒါန္းမ်ဳိးကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ အစ္မ တစ္ဦးလည္း က်ဴးရင့္ခဲ့ ဖူးပါသည္။ အသက္ေဘးႏွင့္ လက္တစ္ကမ္းအကြာ၊ ေသမင္းက တစ္၊ ႏွစ္၊ သုံး တိုင္မင္ ေခၚေနခ်ိန္၊ အေဖာ္ အားလုံးတို႔ တြန္႔ဆုတ္ ေသြးပ်က္ သည့္ကာလ၊ ထိုကာလတြင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အစ္မကား ေသျခင္းကို တည္ၿငိမ္ ေအးေဆးစြာ ရင္ဆိုင္ ျဖတ္သန္း သြားခဲ့သည္။ ထိုအစ္မ ေျပာခဲ့ေသာ စကားမွာ “လူတိုင္း ေၾကာက္ရြံ႕တတ္ၾကသူခ်ည္း ပါပဲ၊ ဒါေပမယ့္ အမ်ားအတြက္ လုပ္သင့္တာကိုေတာ့ ေၾကာက္လ်က္ႏွင့္ လုပ္ၾကရမွာပဲ”ဟု ျဖစ္ပါသည္။
ေနာက္တစ္ခါ စာေရးဆရာမႀကီး ေဒၚခင္မ်ဳိးခ်စ္ သူ႔မိတ္ေဆြ အားေပးစာမွ စကားေလး တစ္ပိုဒ္ကလည္း “ေၾကာက္စရာရွိ ေၾကာက္၊ ငိုစရာရွိ ငို၊ ပူစရာရွိ ပူပင္၊ လုပ္စရာရွိတာ လုပ္”ဟူ၍ ျဖစ္ပါသည္။ ဤအေၾကာင္းမ်ားကို စဥ္းစား ဆင္ျခင္ရင္း သူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင့္ ေတြ႔ ေသာအခါ ကြၽန္ေတာ္တို႔ နာမည္မ်ားကို ေျပာင္းဖို႔ ႀကိဳးစားရပါမည္။ နာမည္ေပး ကင္ပြန္းတပ္ မဂၤလာ အသစ္ ျပဳၾကပါ မည္။ ထိုအခါ အေမရိကန္ သမၼႀကီး သီအို ႐ုစဗဲ့၏ ဤစကားေလးကို ေမတၱာ လက္ေဆာင္ ေပးရပါမည္။
“ကြၽႏု္ပ္တို႔မွာ ေၾကာက္စရာ ဆိုလို႔ ေၾကာက္စိတ္ တစ္ခုတည္းသာ ရွိသည္” တဲ့။
No comments:
Post a Comment