“နင့္ အသက္အရြယ္နဲ႕ နင့္ ပညာအရည္အခ်င္းက မွ်တေနျပီးသားကို နင္ ဘာလို႕ ဒီေလာက္ စိတ္လႈပ္ရွား ေနရတာလဲ။ အသက္ ႏွစ္ဆယ့္ ခုႏွစ္ႏွစ္ အရြယ္ မိန္းမတစ္ေယာက္နဲ႕ အသက္ေလးဆယ္ အရြယ္ မိန္းမ တစ္ေယာက္ရဲ႕ ဗဟုသုတခ်င္းေတာ့ ဘယ္တူႏိုင္မလဲ။ ဒါကို အားငယ္စရာ မလိုပါဘူး။ ”
“လူတစ္ေယာက္အတြက္ အျခားလူတစ္ေယာက္က ေနရာတကာမွာ လိုက္ျပီး ေရွ႕ကေန ကာကြယ္မေပးႏိုင္ဘူး။ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ကာကြယ္တတ္ရမယ္။ကိုယ့္အရည္အခ်င္းကို သူမ်ားက မ်က္စိလွ်ံ မသြားေအာင္ ခ်က္က် လက္က် ေျပာတတ္ရမယ္။ ကိုယ့္တန္ဖိုးကို ကိုယ္တိုင္ ထုတ္ေဖာ္တတ္ရမယ္။ သူမ်ားက ထုတ္ေဖာ္ေျပာျပေပး ဖို႕ မေမွ်ာ္လင့္နဲ႕”
“စံကားျဖဴပြင့္က ငါ့အတြက္ စိတ္ထိခိုက္စရာ ျဖစ္ေပမဲ့ နင့္အတြက္ အိမ္မက္ဆန္တယ္ဆိုရင္ ငါ ၀မ္းသာပါတယ္။ တစ္ခုပဲ ရွိတယ္။ အိမ္မက္ကို ႏွစ္သက္တတ္သူဟာ လက္ေတြ႕ အမွန္တရားကို တုန္လႈပ္ရတတ္တယ္။”
(မင္းညိဳ...The voice ဂ်ာနယ္၏ လက္ေထာက္ အယ္ဒီတာ (သို႕) တာ၀န္ခံ အယ္ဒီတာ)
“ဘ၀ အတြက္လည္း သိပ္ၾကီးၾကီးမားမား မေမွ်ာ္လင့္ပါဘူး။ ကိုယ္ အသက္ရွင္ေနတဲ့ ကမၻာေျမၾကီးအတြက္ မေသခင္မွာ တနည္းနည္းနဲ႕ အသံုးတည့္တဲ့သူ၊ အသံုး၀င္တဲ့သူ ျဖစ္ေနရင္ ေတာ္ပါျပီ”
(ခြန္သာ... အထက္တန္း ေအာင္၊ မိမိေၾကာင့္ မိခင္ အသက္ေသဆံုးရသည္ဟူေသာ ေနာင္တျဖင့္ အသက္ရွင္ေနရသူ (သို႕) မကၽြတ္ မလြတ္ေသးေသာ ၀ိညာဥ္)
“ငါက နင့္လို ရည္မွန္းခ်က္ေတြလည္း မၾကီးပါဘူး။ ေလာကကို အမ်ားၾကီးလည္း မေပးႏိုင္ပါဘူး။ ေလာကဆီ ကလည္း အမ်ားၾကီး မယူခ်င္ပါဘူး။ ကိုယ္ခ်စ္တဲ့သူကုိေတာ့ ေပ်ာ္ရႊင္ေစခ်င္တယ္။ စိတ္ခ်မ္းသာေစခ်င္တယ္။ သူစိတ္ခ်မ္းသာမယ္ဆိုရင္ ငါ ဘာပဲလုပ္ရလုပ္ရ လုပ္မယ္။ ဘယ္ကိုပဲ သြားရ သြားရ သြားမယ္။ ငါ့ဘ၀တစ္ခုလံုး သူ႕ကို ေပးခ်င္တယ္ ”
(ေမေဇာ္ႏု...ျပင္သစ္ဘာသာစကား ကၽြမ္းက်င္သူ၊ စာၾကည့္တိုက္မႈးျဖစ္ရန္ ၾကိဳးပမ္းေနသူ၊ နံမည္ၾကီး စာေရးဆရာမတစ္ဦး၏ အတၳဳပတၱိကို ေရးရန္ အားထုတ္ေနသူ)
“ကၽြန္ေတာ္လို႕အားလံုးဟာ ဘ၀မွာ ေရြးခ်ယ္မႈေတြကို အမ်ားၾကီး ရင္ဆိုင္ရတယ္။ အဲဒီလို အခါမ်ိဳးမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ျပတ္သားဖို႕လိုတယ္။ ဘယ္သူမွ မွားမသြားခ်င္ၾကဘူး။ ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႕အေနနဲ႕ ဘ၀မွာ ဘာကို တန္ဖိုးအထားဆံုးလဲ။ ဘာကို အဆံုးရွံဴး မခံႏိုင္ဆံုးလဲ သိထားဖို႕လိုလာတယ္။ ကိုယ္ အဆံုးအရွံဴးမခံႏိုင္ တဲ့ အခြင့္အေရးတစ္ခုကို ကာကြယ္ဖို႕၊ ဆုပ္ကိုင္ဖို႕ လိုတယ္။ တစ္ခုကို ဆုပ္ကုိင္ျပီးသြားရင္ အျခားတစ္ခုကို စိတ္မညြတ္ေနဖို႕လဲ အေရးၾကီးျပန္ေရာ”..
“လူတစ္ေယာက္ဟာ ဘ၀မွာ အသက္ရွင္ ရပ္တည္ေရးအတြက္ ကုိယ္ထူးခၽြန္ေျပာင္ေျမာက္တဲ့ အလုပ္နဲ႕ ၀င္ေငြ ရေနဖို႕လည္း လိုတယ္။ ဘ၀ရဲ႕ အရသာအတြက္ ကုိယ္စိုက္ထူႏုိင္တဲ့ မွတ္တုိင္တစ္ခုလည္း လိုတယ္။ ”
“ကၽြန္ေတာ္က ေယာက်္ားေတြကိုေရာ၊ မိန္းမေတြကိုေရာ စံႏႈန္းတစ္ခုတည္းနဲ႕တုိင္းတယ္ မေမေဇာ္၊ ကၽြန္ေတာ့္ မွာ ေယာက်္ားအတြက္ စံႏႈန္းက တစ္မ်ိဳး၊ မိန္းမအတြက္ စံႏႈန္းက တစ္မ်ိဳး မရွိဘူး။ လူသားက်င့္၀တ္ စံႏႈန္းပဲေပါ့။ ေျဖာင့္မွန္ရမယ္။ ထူးခၽြန္ရမယ္။ ကိုယ့္ေဘး၀န္းကို အက်ိဳးျပဳရမယ္။ ကိုယ့္ရဲေဘာ္ရဲဘက္ကို သစၥာ မေဖာက္ ရဘူး။ လူတစ္ေယာက္ ေနာက္ေက်ာကို ဓါးနဲ႕ထိန္းတဲ့ ေကာက္က်စ္တဲ့ အႏိုင္ယူမႈမ်ိဳး ကင္းရမယ္။ အိမ္ေထာင္ေရး သစၥာျမဲရမယ္။”
(ကိုသီဟ.. တကၠသိုလ္ဆရာ)
(ဂ်ဴး ခ်စ္သူလား စကား တစ္ပြင့္ ပြင့္ခဲ့တယ္.. )
ဆရာမ ဂ်ဴးက အျပင္ေလာကမွာ အေနအထိုင္ က်စ္လ်စ္သူ၊ စကားေျပာ မသြက္သူ (ခင္သြားရင္ေတာ့ ေျပာသတဲ့) အျဖစ္ ကိုယ္သိထားပါတယ္။ ဆရာမရဲ႕ အေနအထိုင္က ရိုးတယ္။ မိန္းမဆန္တယ္လို႕လဲ ကိုယ္ နားလည္ထားတယ္။ ဆရာမက ဘယ္လိုလူမ်ိဳးကို သာမာန္မိန္းမ အျဖစ္သတ္မွတ္ထားသလဲ။ အတင္းေျပာ၊ အလွအပျပင္၊ စိတ္ထားနိမ့္တဲ့ မိန္းမေတြကို သာမာန္မိန္းမ လို႕ သတ္မွတ္ထားတာလား။ ဆရာမကို လူေတြက မိန္းမ၀ါဒီ အျဖစ္ ပံုေဖာ္တာ ကိုယ္ခနခန ၾကားဖူးတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကိုယ္နားမလည္ဘူး။ဆရာမရဲ႕ ဇာတ္ေကာင္ေတြက ထူးခၽြန္ထက္ျမတ္သူေတြဟာ ေယာက်္ားေလးေတြ ျဖစ္သလို၊ မိန္းမေတြလဲ ျဖစ္ေနတာပဲ။ ကိုယ့္အျမင္မွာေတာ့ မွ်တပါတယ္။
No comments:
Post a Comment